De Kwaliteitscriteria van de SKF-Entreevisitatie

Over welke kwaliteitscriteria hebben we het?

De SKF heeft op basis van het opgestelde kwaliteitsdocument SKF gekozen voor de volgende kwaliteitscriteria.

  1. Wat is de motivatie van de praktijk voor het deelnemerschap bij de SKF?

  2. Is praktijk akkoord met de uitgangspunten van de SKF?

  3. De kwaliteitsregistratie van de medewerkers (peer-review – bij- en nascholing en POP-systematiek)

  4. Kwaliteitsborging- en ontwikkeling (aanwezig zijn van kwaliteitssysteem en gebruik van PDCA-cyclus)

  5. Meten van klanttevredenheid

  6. Dataverzameling (doet de praktijk mee en wat levert het op?)

  7. Praktijkinrichting en organisatie (inrichtingseisen KNGF – gebruik EPD – privacy conform AVG)

  8. Samenwerking en zorginnovatie

  9. Dossiervoering (reflectie op dossiervoering en mate waarin het voldoet aan de richtlijn Dossiervoering)

  10. Doelmatigheid (wat is de behandelindex van de praktijk?)

  11. Wet- en regelgeving

  12. Aanvullende voorwaarden door verzekeraars