“Kwaliteit betekent dat we het goed doen als niemand kijkt.”

~ Henry Ford

Waar staan wij voor?

HCA heeft zich in de afgelopen 17 jaar ontwikkeld van een auditbureau, waarin controle op het kwaliteitsniveau van het FT-handelen centraal stond, tot een audit- en visitatieorganisatie, waarbij we gezamenlijk met de klant inzoomen op de ontwikkeling van kwaliteit. Kwaliteitsontwikkeling komt binnen de praktijk tot stand als er een balans is tussen zaaien en investeren enerzijds en oogsten en ophalen anderzijds. Een visitatie betekent voor HCA: een gezamenlijke zoektocht naar het vinden van het juiste klimaat binnen de praktijk om te komen tot groei- en ontwikkeling. Dat doen wij op een coachende en adviserende wijze, waarin leren van elkaar het uitgangspunt is.

“Met elkaar in gesprek over de ontwikkeling
van kwaliteit.”

    • Wij hebben passie voor kwaliteit en de ontwikkeling ervan;

    • Wij hebben oog hebben voor de persoonlijke behoeften en situatie van onze klanten;

    • Wij leveren optimale dienstverlening aan iedere klant op basis van het maatwerkprincipe;

    • Wij willen graag de beste zijn in wat we doen voor onze klanten;

    • Wij staan voor een open, eerlijke, betrouwbare en snelle communicatie met onze klanten;

    • Wij bieden doelgerichte en klantgerichte dienstverlening m.b.t. het ontzorgen van de praktijk;

    • Klachten zijn niet leuk, maar wij beschouwen ze als een geschenk, zodat ook wij kunnen leren;

    • Klanten voor, tijdens en na het visitatieproces inspireren, enthousiasmeren en informeren, zodat zij zich optimaal kunnen voorbereiden en maximaal rendement kunnen halen uit de visitatie;

    • Klanten meenemen in nieuwe ontwikkelingen in de markt en ze wijzen op kansen door praktijkgerichte advisering.

Wat zijn onze ambities?

De komende jaren willen wij met u het kwaliteitsnetwerk dat we samen met diverse beroepsorganisaties en HCA tot stand hebben gebracht verder vormgeven. Vanuit onze onafhankelijke rol willen wij de contacten en relatie met onze klanten intensiveren omdat wij denken dat we daarmee voorzien in een behoefte. De ontwikkelingen in het zorgveld gaan zo snel, zijn zo omvangrijk en betekenisvol dat u best een betrouwbare partner kunt gebruiken als het gaat om de toekomst van ons vak. Intensiveren van de contacten met u betekent voor ons het volgende:

-intensievere en uitgebreide informatievoorziening, met behulp van o.a. Nieuwsbrieven, een Kwaliteitskrant over samenwerking en innovatie en regionale bijeenkomsten over toekomstige ontwikkelingen binnen uw werkveld en specifiek voor de eerste lijn, aansluitend op de uitgangspunten van bijv. het Integraal Zorgaccoord;

-ervaringen delen vanuit het veld, via een themagericht klantenportaal, zodat we niet allemaal zelf het wiel hoeven uit te vinden. HCA wil graag de verbindende schakel tussen praktijken zijn;

Wilt u onderdeel zijn van het kwaliteitsnetwerk, de informatie gratis ontvangen en input leveren? Meldt u via onderstaande button aan.

HCA bouwt de komende jaren aan een
toekomstbestendig kwaliteitsnetwerk van
gelijkgestemde praktijken.”